Elektryfikacja pojazdów w Europie
Inwestycje Forda w Europie
Ford ogłosił w Europie kolejny ważny krok w kierunku pełnej elektryfikacji napędów, potwierdzając wybór zakładu w Walencji (Hiszpania) jako preferowanego miejsca montażu modeli opartych na architekturze pojazdów elektrycznych nowej generacji.
Po dopuszczeniu modeli do etapu produkcji, zakład w Walencji mógłby rozpocząć wytwarzanie rewolucyjnych pojazdów elektrycznych i skomunikowanych jeszcze w obecnej dekadzie.
Ford kontynuuje również wartą 2 miliardy dolarów przebudowę zakładów w Kolonii w Niemczech, aby rozpocząć tam produkcję elektrycznych pojazdów osobowych od 2023 roku. Europejska strategia Forda zakłada stworzenie atrakcyjnej linii pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznej wersji popularnego Forda Puma oraz wzmocnienie pozycji lidera w segmencie samochodów użytkowych, dzięki elektrycznym modelom Ford Pro i usługom opartym na skomunikowaniu z siecią. Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać w Europie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie.
Jesteśmy zaangażowani w budowanie dynamicznej, zrównoważonej działalności w Europie, zgodnie z naszym planem Ford+, a to wymaga koncentracji i dokonywania trudnych wyborów – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. W europejskiej branży motoryzacyjnej panuje ogromna konkurencja. Aby dobrze prosperować i rozwijać się, nie możemy zadowolić się jakimikolwiek produktami, ale musimy wyróżnić się takimi, które będą doskonałe, satysfakcjonujące dla klientów, a także bardzo oszczędną działalnością oraz utalentowanym i zaangażowanym zespołem.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych na całym kontynencie nadal szybko rośnie (wzrost o 65% do 2,3 mln w 2021 r.1), a na początku tego miesiąca Parlament Europejski przegłosował ustanowienie nowych celów w zakresie emisji CO2 dla pojazdów lekkich, w tym wymóg, aby do 2035 r. wszystkie nowo sprzedawane pojazdy posiadały napędy zeroemisyjne.
Przyspieszamy naszą transformację w Europie, na nowo opracowujemy sposoby prowadzenia działalności i budujemy przyszłość, w której doskonałe pojazdy i konsekwentne skupienie się na zadowoleniu klienta idą w parze z ochroną naszej planety – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe oraz dyrektor ds. transformacji i jakości w Ford Motor Company.
Wdrożenie w zakładach w Walencji produkcji na naszej kompletnie nowej architekturze, przeznaczonej dla modeli elektrycznych, pomoże nam zbudować w Europie rentowność, zapewnić wartościowe miejsca pracy i poszerzyć ofertę Forda o pojazdy elektryczne klasy premium, generujące wysokie osiągi i w pełni skomunikowane z siecią, które spełniają oczekiwania naszych europejskich klientów.
Ogłoszona decyzja została podjęta po zakończeniu kompleksowych konsultacji z zespołami w Walencji (Hiszpania) i Saarlouis (Niemcy). W zakładzie Forda w Saarlouis nadal będzie produkowany model osobowy Ford Focus, a firma analizuje również możliwości przyszłej lokalizacji produkcji.
Ford potwierdza swoje zaangażowanie w Niemczech
Ford potwierdził także swoje zaangażowanie w Niemczech, które staną się główną siedzibą jego europejskiego oddziału Model e oraz miejscem pierwszej regionalnej produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. Najnowocześniejsze Centrum Produkcji Modeli Elektrycznych w Kolonii rozpocznie działalność produkcyjną pod koniec 2023 roku.
Ford intensywnie inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych w Niemczech, a my jesteśmy przywiązani do tego kraju jako naszej głównej siedziby w Europie – powiedział Rowley. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój tej współpracy z naszymi partnerami w Niemczech i w całym regionie. Aby zapewnić sobie nowe produkty w Europie, potrzebujemy najlepszych projektów, doskonałej technologii i inżynierii, efektywnych źródeł zaopatrzenia oraz ewolucji naszej działalności przemysłowej, aby zapewnić jej ukierunkowanie na świat samochodów elektrycznych.
Architektura nowej generacji
Architektura nowej generacji jest decydującym krokiem w transformacji Forda w Europie, zmierzającej do osiągnięcia pełnej elektryfikacji napędów i zbudowania dobrze prosperującej firmy, przy jednoczesnym wniesieniu pozytywnego wkładu w rozwój społeczeństwa i ograniczeniu emisji zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.
Europejskie plany Forda, dotyczące pełnej elektryfikacji napędów, przyczynią się do realizacji globalnego celu, jakim jest osiągnięcie do roku 2026 rocznej produkcji ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych oraz uzyskanie do tego samego roku skorygowanej marży EBIT na poziomie 10 procent.
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…
-
Nie tylko na drogi. Ford Mustang Dark Horse dostępny także jako zestaw LEGO
Ford Polska niedawno przedstawił ofertę nowego Forda Mustanga w Polsce, w której… -
Ford SuperVan 4.2 najszybszym pojazdem wyczynowym typu „closed-wheel”, który kiedykolwiek pokonał Mount Panorama
Ford Performance zapisał nowe karty historii podczas australijskiego wyścigu… -
Charge Around the Globe – Lexie Alford i elektryczny Ford Explorer pokonują pustynię
Niesamowita podróż dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem trwa w najlepsze!… -
Ford Kuga ma już 16 lat. Zobacz, jak zmienił się ten model
Ford Kuga od momentu debiutu jest jednym z najbardziej cenionych samochodów… -
E-Transit najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem dostawczym w Polsce
Nowy Ford E-Transit spotkał się ze znakomitym przyjęciem klientów. Model do… -
Sportowa fotografka Aleksandra Szmigiel – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Zaczynając studia na filologii polskiej myślała o tym, żeby swoją zawodową karierę… -
Zanim wyjedziesz na ferie. Zimowe akcesoria Forda, o których warto pamiętać
Pierwsze tygodnie roku to czas wyjazdów na ferie zimowe. Przed taką podróżą… -
Pierwszy w Polsce Ford Ranger nowej generacji przystosowany do działań ratowniczo-pożarniczych
W gamie Ford Pro można znaleźć wiele modeli, które można dostosować do indywidualnych… -
Ford Ranger Raptor z jeszcze lepszymi osiągami dzięki systemowi Live Valve firmy Fox
Nowy Ford Ranger Raptor w roczniku modelowym 2024 to najmocniejszy i najbardziej… -
Nowy Ford Transit Custom z systemem zapobiegającym wypadkom przy otwieraniu drzwi
Samochody dostawcze odgrywają coraz ważniejszą rolę w przestrzeni miejskiej,… -
„Nie ma miejsca na histerię”. Aleksandra Taistra – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Jako nastolatka chciała zostać weterynarzem i marzyła o pracy z końmi. Dzisiaj…